Service

Hvilken form for forretning er din tandlæge klinik?

Har du overvejet hvordan dine patienter opfatter dig og din klinik?

Lad mig uddybe lidt med et par spørgsmål, der måske kan få dig til at se lidt anderledes på din klinik. 

FØR du evt. fristes til at tro jeg synes der er en rigtig og en forkert måde at drive sin klinik, vil jeg gerne slå helt fast, at det er der! MEN den rigtige måde for mig er HELT SIKKERT ikke den rigtige måde for dig. Der vil altid være nuancer, der adskiller den ene drømmeklinik fra den anden. 


Lad mig illustrere:

Du kender sikkert til oplevelsen ved at handle i Brugsen eller Føtex. Du tager en kurv ved indgangen. Du finder selv de varer du skal bruge og i de meget sjældne tilfælde du ikke kan finde det du leder efter kan du måske finde en medarbejder, der hurtigt og effektivt hjælper dig på rette vej…. måske. Ved kassen er der kø til den medarbejder, der nærmest ikke ser på dig mens varerne bliver scannet. Du præsenteres med et: “198,50 kr”. Automatisk finder du dit trådløse dankort og swiper det hen over dankort terminalen. Hvorefter du bevæger dig til enden af kassen og pakker din pose med varer før du forlader butikken. 



Hvis vi sammenligner ovenstående oplevelse med en tur i Louis Vuitton. For det første vil du straks du kommer ind i butikken, blive hilst velkommen af en velklædt og yderst høflig ansat i butikken. Denne medarbejder vil interesseret spørge ind til hvad der bringer dig til butikken. Om du er fra byen, hvad du laver til dagligt, hvad du skal bruge din jakke til, osv. Medarbejderen vil (hvis vedkommende er dygtig) fortælle lidt om sig selv og derved forsøge at skabe en relation til dig. Du vil hele tiden føle dig i fokus. Spørgsmålene drejer sig hele tiden om at finde det optimale produkt til DINE behov. Fra det billigste produkt i butikken, til det mest overdådige. Der er intet “rigtigt eller forkert valg” og der der ikke forskel på måden du bliver behandlet uanset hvad du køber. (Bevares hvis du handler der ofte og bruger adskillige hundrede tusinde kroner om året vil du med sikkerhed blive behandlet anderledes end en engangs handlende)

​​

Nu har du læst om 2 vidt forskellige oplevelser. Der er ikke en “rigtig” eller en “forkert” service eller salgs oplevelse. Det er 2 forskellige oplevelser, der begge har sin berettigelse. Den ene service henvender sig til en meget stor del af befolkningen og kræver medarbejdere af en bestemt type. Den anden har en meget snæver målgruppe, der køber deres produkter. Medarbejderene i denne anden type forretning er også af en særlig type. 


Hvilken form for forretning er din klinik? 

Og måske endnu vigtigere - er det sådan du ønsker din klinik skal være?

Hvis du vil vide mere om hvordan du kan forandre eller forbedre din virksomhed, så den passer bedre til dig. Er du velkommen til at ringe eller skrive til mig. 

Mange hilsner

Tandlæge

Jesper Hatt

  • Sort Facebook ikon
  • Sort LinkedIn ikon
  • Sort YouTube Icon